Friday, September 23, 2005

Megint Kövér színésznő

Befejeződött a Kövér színésznő első hét része. A sorozatot összefoglaló DVD-t is meg lehet vásárolni már és Kirstie Alley könyve minden nagyobb könyvesboltban megtalálható – szinte kiszúrja az ember szemét.

Sokak szerint a sorozat egyes részei néha túllépték a tűrhetőség határait, ami viszont nem akadályozta meg a nézőket abban, hogy hetente egyszer mégiscsak kíváncsian várják, mi is történik Alley művésznő fogyásra koncentrált életében.

Nos, a hetedik rész végén sem sikerült még Kid Rock-ot, -- akit a színésznő kiszemelt magának, mint szerelmi kaland partnert – behálózni, akadt viszont egy másik hódolója. Miután a színésznő a magányáról panaszkodik egyik befolyásos hollywoodi barátjának a telefonban, a barát meghívja Alley-t az egyik partijára, ahol bemutatja egy idős, de annál gazdagabb özvegy úriembernek.

Minden a legjobban alakul – az estét végigtáncolják, az éjszakát együtt töltik. Reggel Alley beszámol két asszisztensének arról, hogy milyen érzékeny ez a férfi: első szeretkezésük után elsírta magát. A történteken felbátorodván és hogy még jobban magához csalogassa új partnerét, Alley elhatározza, hogy meghívja őt vidéki házába egy hosszú hétvégére. Az úriember megérkezésekor egy pompás köves gyűrűt ad a színésznőnek, és ez el is vakítja őt egy időre. Kirstie nem akarja észrevenni, hogy a férfi nemcsak akkor sír, amikor meghatódik, hanem akkor is, amikor el akar érni valamit... Mint egy gyerek.

Estére már mindenkinek elege van a vendégből, mire Alley kitalálja, hogy az asszisztense beszéljen a vendéggel erről a „furcsa” tulajdonságáról -- mint férfi a férfival. A beszélgetés jól sikerül, de semmin nem változtat. Mire másnap reggel a társaság felébred, a vendégnek hűlt helyét találják. Alley hollywoodi barátja (aki összehozta őket), bejelenti telefonon, hogy a férfi nagyon csalódottan hívta őt fel reggel, és azt mondta, hogy Kirstie túlérzékeny és ezért nem illenek egymáshoz. A vendéggel a pompás gyűrűnek is nyoma veszik, természetesen...

Egy másik emlékezetes epizódban Kirstie egy csodadoktorhoz fordul, akinek elmélete szerint egyes emberek azért híznak meg, mert megnőtt a „létezés tere” körülöttük, így kitágították a testüket is. Az Amerikában jól ismert színész-komikus fapofával játssza el a szakértőt, aki először elmagyarázza a művésznőnek (és két asszisztensének) a teóriája lényegét. Ezután egy meditációs gyakorlattal megpróbálja őket meggyőzni az elmélet működéséről. (Csukott szemmel az embernek először az egyik lábát kell elképzelnie, majd a másikat. A gyakorlat szerint az egyik lábfejet egyre kisebbnek kell elképzelni, amíg lelki szemeink előtt akkora nem lesz, mint egy baba cipője.)

A „képzelős” gyakorlat legvégén praktikus tanácsokat ad a társaságnak. Az egyik legelső tanács természetesen az, hogy le kell kisebbíteni a házat, a teret, ahol a művésznő lakik, hogy ezáltal tudat alatt a teste is kisebbedni akarjon. A tanácsot megfogadván Alley az egyik szobába egy kis kastélyt építtet, és egy egész napra meghív vagy húsz törpét, akikkel táncol és játszik és gyereknyelven hablatyol.

Több epizódon keresztül a történettel párhuzamosan feltűnik egy színésznő (saját magát alakítja), aki egy sikeres szappanoperában egy nagyon kövér férfi sovány feleségét játssza. A színésznő (a valós életben) a szülése után nem tudta leadni a felszedett kilókat. Amikor két barátnőjével kijön egy étteremből, arról panaszkodik, hogy olyan kövér lesz nemsokára, mint Kirstie Alley. Ezt sajnos épp Kirstie füle hallatára mondja, mire kicsit megsértődik.

A színésznőt nagyon bántja a lelkiismeret, ezért virágokat és ajándékokat küldözget heteken át Kirstie számára. Végül pont akkor toppan be személyesen is elnézést kérni, amikor Kirstie a törpékkel táncol. A nagy bocsánatkérésnek az vet véget, hogy Kirstie, kolléganője állandó unszolására, végül kimondja, hogy szeretne egy Mini Cooper autót, mert az olyan pici, hogy épp beleillene a mostani fogyókúrás igyekezetébe. A színésznő erre persze felkapja a vizet, és vérig sérti Kirstie-t azzal, hogy telhetetlen és önző. Alley-nek ekkor elmegy a kedve a kastélyosditól, mire a törpék is felháborodásuknak adnak hangot, hogy csak kihasználta őket és elviharzanak. A kövér színésznő az utolsó képsorokban újból csak szomorúan és egyedül eszegeti a fánkokat a nagy -- és most már üres -- házában.

No comments: